"Záleží nám na zlepšovaní mobility a života v prihraničnom regióne.
Som rád, že zmluva umožňuje kraju objednávať prímestskú autobusovú
dopravu aj v tzv. záujmovom území kraja, čiže aj za hranicami kraja či
dokonca štátu," skonštatoval predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Juraj Droba.
Obnovenie autobusového spojenia víta aj starosta obce Wolfsthal a
poslanec dolnorakúskeho krajinského parlamentu Gerhard Schödinger. "Táto cezhraničná autobusová linka je pre náš región záchranou," poznamenal.
Fakt, že ide o prvú cezhraničnú autobusovú linku financovanú spoločne
Slovenskom a Rakúskom, vyzdvihol Michael Reinbacher z rakúskeho Zväzu
dopravcov Region-Východ (VOR). "To by mohlo v budúcnosti slúžiť ako vzor pre iniciovanie ďalších cezhraničných prepojení," myslí si.
Linka do Hainburgu je súčasťou IDS BK. Pre rakúske prihraničie je v
rámci systému vytvorená nová zóna 190. Cestovné lístky sú v predaji v
kombinácii novej zóny spolu s bratislavskými zónami (100 + 101 + 190).
Jednorazové cestovné lístky si bude možné zakúpiť priamo u vodiča
autobusu alebo v aplikácii IDS BK. V jeho aplikácii si bude možné
zakúpiť aj električenky, teda predplatné cestovné lístky, ktoré si však
budú môcť cestujúci zakúpiť aj na Autobusovej stanici Nivy.
Na financovaní autobusovej linky sa po dohode spolupodieľa BSK, hlavné mesto Bratislava a spolková krajina Dolné Rakúsko.
Od 15. novembra minulého roka nie je v prevádzke žiadna autobusová
linka, spájajúca Bratislavu s jej rakúskym okolím. Pritom v rakúskej
prihraničnej oblasti žije početná slovenská komunita, dochádzajúca do
hlavného mesta SR.
Naposledy linku prevádzkoval dopravca Slovak Lines. Jej zrušenie
zdôvodnil dlhodobou vysokou stratovosťou a takisto chýbajúcou podporou
zo strany slovenskej či rakúskej samosprávy. Komerčná linka dopravcu
začala premávať na prelome rokov 2019/2020 po ukončení pôvodnej linky
901, prevádzkovanej Dopravným podnikom Bratislava a dotovanej mestom
Bratislava.